Search This Blog

Thursday, April 28, 2011

Model Kayak ( Bahan Bantu Mengajar / BBM )

( Model Kayak )

Model kayak yang saya hasilkan ini merupakan bahan bantu mengajar bukan elektronik (BBM). Model kayak ini dihasilkan menggunakan bahan seperti kotak ubat gigi, penyedut minuman dan pita pelekat. Idea untuk menghasilkan model kayak ini timbul selepas saya mendapati bahawa aktiviti berkayak merupakan suatu aktiviti rekreasi yang menyeronokkan. Namun begitu, di sekolah pendedahan tentang aktiviti berkayak amat kurang disebabkan oleh kekangan untuk mendapatkan kayak sebenar kerana kos untuk membeli kayak agar tinggi. Oleh itu, saya berasakan bahawa model kayak yang saya cipta ini agak sesuai sebagai bahan bantu mengajar untuk menerangkan tentang aktiviti kayak diperingkat pengenalan kepada pelajar. Dibawah berikut ialah foto - foto model kayak yang saya hasilkan yang diambil dari pelbagai sudut.



( Pandangan sisi )


( Pandangan atas )


( Pandangan depan )


( Pandangan depan / atas )


( Paddle / Pendayung )


( Pandangan sisi & atas )

No comments:

Post a Comment